Aktualności

Aktualności

08 Kwiecień, 2015
Start kampanii edukacyjnej „Kleszczowe Zapalenie Mózgu. Szczepimy! Zapobiegamy!”

Kampania ruszyła 9 kwietnia i potrwa do 30 czerwca br. Ma ona na celu podniesienie świadomości społeczeństwa w obszarze zagrożeń, jakie powodują kleszcze oraz korzyści płynących ze szczepień ochronnych. Patronat Honorowy nad kampanią objęły: Państwowa Inspekcja Sanitarna i Narodowy Instytut Zdrowia Publicznego – Państwowy Zakład Higieny. Patronat merytoryczny sprawują Polskie Towarzystwo Immunologii Klinicznej i Doświadczalnej oraz Polskie Towarzystwo Higieniczne.

 

Kampania w sposób szczególny zwraca uwagę na kleszczowe zapalenie mózgu. Jest to druga po boreliozie najbardziej popularna w Polsce choroba przenoszona przez kleszcze. W odróżnieniu od boreliozy w przypadku kleszczowego zapaleniu mózgu istnieje skuteczna profilaktyka w postaci szczepień ochronnych i to jeden z kluczowych przekazów kampanii. Kampania jest adresowana do mieszkańców aglomeracji miejskich, którzy w okresie aktywności kleszczy podróżują w regiony endemicznego występowania zachorowań na kleszczowe zapalenie mózgu oraz do osób preferujących aktywny wypoczynek na łonie natury.

 

W ramach kampanii powstała strona internetowa szczepkleszcz.pl stanowiąca kompendium wiedzy na temat kleszczowego zapalenia mózgu i profilaktyki w tym zakresie. Strona odsyła do fanpage'a kampanii na Facebooku. Ważnym elementem kampanii jest 30-sekundowy spot radiowy, do którego głosu użyczył m.in. Ambasador kampanii – Jacek Kawalec. Dodatkowo zaprojektowano reklamę prasową oraz baner internetowy. Kampania będzie promowana głównie w Internecie. Na Onet Zdrowie powstanie sekcja specjalna zawierająca kontent edukacyjny w obszarze zagrożeń powodowanych przez kleszcze i dostępnych metod profilaktycznych. Edukacja na łamach sekcji specjalnej będzie połączona z materiałami redakcyjnymi o charakterze lifestylowym. Kampania będzie widoczna również na Onet Styl Życia, Onet Kobieta i Fakt.pl.

 

W ramach kampanii planowane jest również przeprowadzenie akcji Dni Otwartych w wojewódzkich stacjach sanitarno-epidemiologicznych. Celem akcji jest stworzenie społeczeństwu możliwości do uzyskania rzetelnych informacji na temat zagrożeń powodowanych przez choroby odkleszczowe oraz korzyści płynących ze szczepień ochronnych.

 

Organizator kampanii chce zainteresować jej tematem szerokie grono odbiorców. Szczególnie ważnymi adresatami są osoby młode. Z myślą o nich powstaje unikatowa gra w sieci zaprojektowana w technice 2D z motywem kleszcza w roli głównej. Scenariusz gry został opracowany w taki sposób, by umiejętnie łączyć rozrywkę z edukacją. Gra będzie miała zręcznościowy charakter. Każdy z jej pięciu poziomów przeniesie gracza w bajkowo-komiksowy świat, w którym zręczność i ogólna wiedza na temat kleszczy pozwoli uzyskać satysfakcjonujący wynik otwierający drogę do atrakcyjnych nagród. Oprócz gry w sieci organizator przewidział przeprowadzenie konkursów.

 

W ramach kampanii stworzony zostanie specjalny kanał na YouTube, na którym dostępna będzie sonda społeczna na temat wiedzy w obszarze kleszczowego zapalenia mózgu, w szczególności dróg zarażeń oraz powikłań, jakie powoduje. W dalszej kolejności upubliczniony zostanie edukacyjny film promujący kampanię z udziałem jej Ambasadorów – Aleksandry Kutz i Jacka Kawalca.

 

Kampania jest finansowana z niezależnego grantu edukacyjnego firmy Pfizer.

Fundacja Aby żyć

ul. Mogilska 40

31-546 Kraków

 

KRS: 0000276006

NIP: 675-13-59-851

REGON: 120435736

Adres do korespondencji:

ul. Krasińskiego 1/638

DH Jubilat

31-111 Kraków

 

Kontakt w sprawie kampanii:

kzm@abyzyc.pl

Fundacja posiada status Organizacji Pożytku Publicznego